Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Science --- Higher education --- Stilistics --- academische vorming --- wetenschappelijk onderzoek --- eindwerken schrijven --- tijdschriftartikelen schrijven --- Scripties --- wetenschappelijk schrijven --- Academic writing --- Academic writing. --- Adult education. --- Study and teaching (Higher).
Choose an application
Didactic strategies --- Didactics of languages --- Secondary education --- tweetalig onderwijs --- taalbeleid --- talenonderwijs --- meertaligheid --- Conciencia lingüística. --- High school teachers. --- Language and languages --- Language awareness. --- Lenguaje y lenguas --- Profesores de enseñanza secundaria. --- Study and teaching. --- Didáctica.
Choose an application
Toegankelijke inleiding in de historische praktijk voor het secundair geschiedenisonderwijs. Was het dodelijke schot dat Gavrilo Princip op 28 juni 1914 afvuurde de rechtstreekse aanleiding voor het losbarsten van de Eerste Wereldoorlog? Moeten we de dieperliggende oorzaken voor de Groote Oorlog eerder in de militair-politieke dan wel in de economische sfeer zoeken? En wat met de rol van het toeval in dit alles? Deze en andere historische vragen werden doorheen de afgelopen eeuw uiteenlopend beantwoord. Die verschillende, zelfs rivaliserende representaties van voorbije fenomenen, hebben alles te maken met hoe historici geschiedenis schrijven. Via voorbeelden uit de historiografie over de Eerste Wereldoorlog biedt dit tweede volume in de reeks Historisch denken een toegankelijke inleiding in de historische praktijk. Per hoofdstuk krijgt de lezer verschillende didactische scenario's, toepasbaar in het secundair geschiedenisonderwijs. Tot slot gaat dit boek in op hoe het historisch metier een zinvolle en haalbare vertaling kan krijgen naar het vak geschiedenis.
930.2 --- 930.2 Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- History as a science --- World history --- anno 1910-1919 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- Wereldoorlog I --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- HISTORY / Study & Teaching. --- Historiography. --- History --- World War, 1914-1918 --- Study and teaching (Secondary). --- Study and teaching (Secondary) --- Geschiedenis ; didactiek --- Geschiedeniswetenschap --- Wereldoorlog I ; beeldvorming --- 927.5 --- Geschiedenis--didactiek --- Wereldoorlog I--beeldvorming --- Historical criticism --- Authorship --- Criticism --- Historiography --- Belgium --- historiografie --- Didactics of history --- Didactics of secundary education --- geschiedenisonderwijs
Choose an application
Iserbyt, P. & Coolkens, R. Vakdidactische kennis in Lichamelijke Opvoeding Iserbyt, P. Vanluyten, K., Martens, J. Vakdidactische kennis in Rugslag Leysen, H. & Dehandschutter, T. Vakdidactische kennis in Basketbal Leysen, H. Loockx, J., Michielsen, T., Roels, W. Vakdidactische kennis in Flag Football Pardaens, D. Lenchant, S., Peeters, D. Vakdidactische kennis in Hordelopen Wyckmans, P. & Bloemen, T. Vakdidactische kennis in Oriëntatielopen
Lichamelijke opvoeding ; didactiek. --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- 486.88 --- Didactiek --- Rugslag --- Zwemmen --- Basketbal --- Voetbal --- Atletiek --- Hordenlopen --- Oriëntatielopen --- Lichamelijke opvoeding --- 371.3:796 --- 456.78 --- 371.3:796 Didactics of physical education --- Didactics of physical education --- Physical education and training --- Handbooks, manuals, etc. --- Study and teaching --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Football --- Hordelopen --- Flag football --- Oriëntatieloop
Choose an application
Woordenschat aanleren in een vreemde taal biedt leraren en docenten vreemde talen een theoretische achtergrond bij het proces van woordenschatverwerving en een praktijkgerichte benadering in de (taal)lessen. In dit boek maken ze kennis met recente onderzoeksinzichten over hoe je woordenschat kunt aanleren en toetsen. Aan de hand van concrete voorbeelden laat de auteur zien hoe je die inzichten in de lespraktijk kunt omzetten. Dit boek behandelt onder meer:• het verloop van het woordleerproces• technieken om tijdens leesactiviteiten de leerwinst op het vlak van woordenschat te verhogen• technieken om het lexicale profiel van teksten in kaart te brengen• het belang van frasen en collocaties• valkuilen bij oefeningen op collocaties• de woordenschateisen voor lees- en luisteractiviteiten• tests om de woordenschatomvang van leerlingen en studenten te meten• methodes om audiovisueel materiaal optimaal in te zetten
Dutch language --- Study and teaching --- Vreemdetalenonderwijs --- Woordenschat --- Didactiek. --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Taalonderwijs ; didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- woordenschat --- taalonderwijs --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Woordenschatonderwijs --- Frans --- 456.2 --- didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- NT2 --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Didactics --- tweede-taalverwerving --- talenonderwijs --- Didactiek --- Vreemde talen --- Ondertiteling --- Onderwijs --- Didactics of languages --- Vreemde taal --- Nederlands --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
How is the Holocaust taught in schools? How do students make sense of this challenging subject? How are people affected bij visits to Holocaust memorial sites? Empirical research on teaching and learning about the Holocaust that tackles these and other questions has grown rapidly over the past fifteen years, a period marked by professionalization and expansion of the field. In 2013, the International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA) decided to carry out a study to establish a picture of this emerging field of research. A multilingual expert team mandated to collect and review research in fifteen languages identified nearly 400 studies resulting in more than 600 publications. Three years of work resulted in this book, which carries the field beyond anecdotal reflections andmoral arguments. This systematic review includes research conducted in most IHRA Member Countries as well as several non-member countries. The multilingual focus of the project enables cross-cultural analyses and the transfer of knowledge between various regions and countries. The book's two parts present the research by language and by selected themes. This innovative transnational, translingual study reflects IHRA's core mission: to shape and advance teaching and learning about the Holocaust worldwide.
Tweede Wereldoorlog --- Didactics of social education --- holocaust --- anno 1940-1949 --- Shoah --- Étude et enseignement --- Jodenvervolging ; Derde Rijk --- Geschiedenis ; didactiek --- 456.6 --- didactiek --- geschiedenis --- jodenvervolging --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Étude et enseignement. --- Holocaust, Jewish (1939-1945) --- Study skills. --- Empirische Forschung. --- Geschichtsbewusstsein. --- Judenvernichtung. --- Lehren. --- Lernen. --- Unterricht. --- Unterrichtsforschung. --- Study and teaching. --- 1939-1945.
Choose an application
De rekenvaardigheid van de Nederlandse kinderen daalt al bijna twintig jaar. Is het rekenonderwijs eigenlijk nog wel van deze tijd? Hoe kan het beter? Wat kunnen we leren van de wetenschap? Maar vooral: hoe leren we onze kinderen weer rekenen? Effectief rekenonderwijs op de basisschool verbindt de theorie met de praktische toepassing in de klas. Elk hoofdstuk kun je als een apart artikel lezen. Jij bepaalt dus de volgorde waarin je het boek leest, op basis van wat je interessant vindt of wat je nodig hebt voor je eigen ontwikkeling of dagelijkse praktijk. In de afzonderlijke hoofdstukken komt het volgende aan de orde: •Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel •Effectief rekenonderwijs in de klas •Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars•Het belang van automatiseren •Verhaal- en contextsommen •Effectief rekenonderwijs in de school. Dit boek gaat uit van het traditioneel rekenonderwijs als basis voor rekensucces en -plezier bij leerlingen. Het breekt met de uitgangspunten van het realistisch rekenonderwijs en zet daar een gefundeerd en inspirerend alternatief tegenover. Dit boek is bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, schoolleiders en studenten aan de lerarenopleiding. Met veel handige overzichten en hulpmiddelen die je kunt downloaden voor direct gebruik.
Didactics of mathematics --- rekenen --- Didactics of primary education --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.5 --- 510.3 --- wiskunde --- Wiksunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde --- didactiek wiskunde --- 475.4 --- Education [Elementary ] --- Mathematics --- Study and teaching --- Teaching methods --- #PBIB:+111.54 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- basisonderwijs --- didactiek --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- PXL-Education 2017 --- didactiek van de wiskunde --- Basisonderwijs --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Rekenonderwijs --- Didactiek --- lerarenopleiding
Choose an application
Sun --- Drawing --- Munari, Bruno 1907-1998 (°Milaan, Italië) --- 7.07 --- 741.02 --- 7.043 --- Study and teaching --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Tekenkunst ; technieken --- Iconografie ; zon, maan, hemellichaam, ster --- Instruction --- Italian literature --- kunst (themawoord fictie) --- zon (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre)
Choose an application
This book provides a critical, multiperspective, sociohistorical analysis of the role of food in postcolonial Indigenous, British and French settler relations. Drawing on archival resources from Australian explorers, settlers and nation builders, the book argues that contemporary issues of food security, sovereignty and sustainability have been significantly shaped by the colonial impact on human foodways. The author goes on to enhance readers’ understanding of how contact between inhabitants and newcomers was shaped and informed by food, and how these engagements established a modus vivendi that carries through to the present day. Based on the assessment of archival records, it uses a comparative, socio-historical lens to investigate contact between Indigenous and non-Indigenous people where the exchange of food or knowledge about food took place. It finds that the transfer of food and food knowledge was multifaceted, and the flow of food knowledge occurred in both directions, although these exchanges were neither symmetrical nor balanced. It also analyzes and discusses food as a focal point of activity. The final chapter offers an assessment of the potential for the development of a sustainable, nutritious, tasty Australian cuisine that moves beyond the tropes and stereotypical narratives embedded into colonial Indigenous-settler relations in the context of food. If this was accepted by all Australians, it would allow opportunities to be created for Indigenous Australians to develop food products for the market that are sustainable, economically viable and developed in ways that are culturally appropriate.
Sociology of culture --- Ethnology. Cultural anthropology --- History of North America --- History of Oceania with Australia --- etnologie --- wereldgeschiedenis --- sociologie --- duurzaamheid --- cultuur --- geschiedenis --- culturele antropologie --- antropologie --- duurzame ontwikkeling --- Australia --- Culture. --- Popular culture --- Ethnology. --- Sociology of Culture. --- Cultural Studies. --- Cultural Anthropology. --- Social Anthropology. --- Australasian History. --- Study and teaching --- Islands of the Pacific --- History.
Choose an application
Zijn zowel monitoraat als mentoraat bruikbaar in de Nederlandse standaardtaal ? Wat is tutoraat ? Hebben leerlingen en studenten een lesrooster, een lessenrooster of een uurrooster ? Kun je ook aan de middelbare school afstuderen ? Wat is het verschil tussen atelier, werkplaats, practicum en praktijklokaa ? Is het meervoud van kopie kopies of kopieën ? Moeten leerlingen prenten in hun schrift plakken of kleven ? Kunnen woorden uit de informele studententaal als gebuisd en (studenten)kot ook gewoon in de standaardtaal gebruikt worden ? Moet je een leerling of student vragen om aan het bord te komen of om voor het bord te komen ? Is er een verschil tussen corrigeren en verbeteren ? Op die en nog veel meer vragen geeft dit boek het antwoord.Taal in het onderwijs: Van academicus tot zittenblijver is een normatief naslagwerk over het Nederlands in het onderwijs. Het is bedoeld voor onderwijzend en administratief personeel (van de kleuterschool tot de universiteit), directies, schoolbesturen, coördinatoren, studiebegeleiders, surveillanten, opvoeders, lerarenopleiders, pedagogen, onderwijskundigen, ambtenaren van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming en iedereen die beroepshalve met Nederlandstalig onderwijs in Vlaanderen te maken heeft. Het kan in het bijzonder dienstig zijn in de lerarenopleiding, zowel aan de universiteit als aan de hogescholen.Deze tweede, herziene editie bevat heldere betekenisomschrijvingen, gebruiksvoorbeelden, synoniemen, antoniemen, verwante termen, verwijzingen naar andere trefwoorden en toelichtingen. De expliciete markering met een asterisk (*) van taalelementen waarvan het gebruik in de standaardtaal afgeraden wordt, zorgt ervoor dat de gebruiker van dit woordenboek duidelijke en direct bruikbare taaladviezen krijgt.Bron : http://www.acco.be
Dutch language --- Study and teaching --- Taalvaardigheid --- Taalonderwijs. --- Taalkunde --- Standardization. --- Onderwijs. --- Nederlands. --- vakthesauri --- Teaching --- onderwijs --- Usage (linguistic) --- Linguistics --- Dictionaries --- Dutch --- Handbooks, manuals, etc. --- #PBIB:+111.12 --- 011 Verklarende woordenboeken. Algemeen --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Taalzuiverheid; Nederlands --- #KVHA:Woordenschat; Nederlands --- Nederlands --- taalbeheersing --- taalgebruik --- taalzuivering --- * 844.6 --- 489.4 --- 81'27 --- 838.5 --- 844.6 --- Onderwijs --- Taalgebruik --- Woordenboeken --- taalbeleid --- woordenboeken --- Taal --- Nederlands 844.6 --- 475.2 --- taalonderwijs --- 104297.jpg --- Onderwijs ; woordenboeken --- Vakdidactiek : Nederlands : Achtergrondinformatie --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Nederlands voor Anderstaligen --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Néerlandais (langue) --- Normalisation. --- verklarend woordenboek --- Taalbeleid --- 456.1 --- Nederlandse taal --- 371.12 --- Taalbeheersing --- Nederlands als tweede taal --- Taalzuivering --- Taaladvies --- 370 --- NT2 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Dutch language - Study and teaching
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|